Akademia Zarządzania Technicznego
"MANAGER TECHNICZNY"
Zgłoś uczestnictwo

Program objęty jest certyfikacją EMMP – European Maintenance Management Professional. W ramach programu zdobędą Państwo komplet 50 punktów BLU wymaganych do certyfikacji EMMP.
 

OPINIE UCZESTNIKÓW POPRZEDNICH EDYCJI

Profesjonalny, kompleksowy i praktyczny. Z czystym sumieniem polecam program wszystkim managerom technicznym, którzy szukają niezbędnego aspektu pracy managera technicznego. Program dający możliwość wymiany doświadczeń, szerszego spojrzenia na rolę menagera w utrzymaniu ruchu. 
Przemysław W. – Keller Polska

Przeczytaj pozostałe opinie>>>

Wykładowcy


Arkadiusz Burnos, Managing Director i Senior Consultant w BalticBerg Consulting

Autor programu edukacyjnego „Manager Techniczny” oraz Prowadzący wybranych modułów

Ekspert w zakresie zarządzania operacjami w firmach produkcyjnych, wydobywczych i transportowych. Z BalticBerg Consulting związany od 2008 roku. W ramach specjalizacji ukierunkowany na integrację działów produkcyjnych i technicznych. Ekspert w zakresie zarządzania działami technicznymi oraz utrzymaniem ruchu. Uczestniczył w licznych projektach ukierunkowanych na rozwój oraz doskonalenie zarządzania operacyjnego. Przeprowadził dziesiątki kompleksowych audytów operacyjnych zarządzania technicznego i UR oraz działalności systemów produkcyjnych i transportowych. Regularnie przyjmuje rolę konsultanta/eksperta w projektach związanych z procesami produkcyjnymi oraz wspierającymi produkcję. Kierował projektami w wielu lokalizacjach Europy Zachodniej i Środkowej. Między innymi jest menedżerem projektu prowadzonego przez BalticBerg Consulting w Europejskim Centrum Badań Nuklearnych w Genewie (CERN), gdzie znajduje się Wielki Zderzacz Hadronów (LHC) nazywany ze względu na swoje rozmiary (ponad 27 km długości) największą maszyną świata. Projekt związany jest z doskonaleniem systemu zarządzania technicznego oraz wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających te działania.

Posiada wykształcenie techniczne i managerskie – ukończony Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Szczenicie oraz Studia MBA prowadzone przez Uniwersytet Szczeciński we współpracy z Manchester Metropolitan University.

Jako ekspert realizował dedykowane projekty doradcze i szkoleniowe dla wielu znanych firm i organizacji, m.in.: CERN, Grupa Lotos, Grupa Azoty, KGHM, Indesit, ICT, ArcticPaper, Polpharma, Polfa Warszawa, Mondelez… oraz wielu innych znanych i szanowanych organizacji. Posiada doświadczenie w doskonaleniu działań operacyjnych w wielu branżach. Na co dzień wykorzystuje narzędzia mapowania procesów oraz projektuje procesy i ich przemiany. Realizował projekty w środowisku różnych metodologii i strategii, między innymi Lean Manufacturing, Six Sigma, TQM. Posiada szerokie doświadczenie w wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi w obszarach zarządzania technicznego, między innymi: RCM (Reliability Centered Maintenance), TPM (Total Productive Maintenance), RBM (Risk Based Maintenance), CBM (Condition Based Maintenance). Posiada szerokie doświadczenie we wdrażaniu i wykorzystaniu wielu narzędzi analitycznych i operacyjnych, m.in.: RCA/RCFA, FRACAS, FMEA, FMECA, FTA, 5S, RBI, Performance Measurement Systems (KPI), Autonomous Maintenance, KAN BAN, Kaizen, ANDON, PMO oraz systemów ERP/CMMS/EAM – m.in. SAP, INFOR EAM, IFS, MAXIMO.

Jako praktyk biznesowy jest wykładowcą na jednym z najbardziej rozpoznawalnych programów MBA oraz Executive MBA w Środkowej Europie – prowadzonych przez Krakowską Szkołę Biznesu (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie). Wykłady prowadzi w języku angielskim i polskim.

W życiu prywatnym fascynat żeglarstwa (szczególnie katamaranów) i walki wręcz.

***

Tomasz_Baranowski_AZT

Tomasz Baranowski, Szef Serwisów i Mediów w największej firmie farmaceutycznej w Polsce.

Z wyboru mechanik okrętowy, po kilku letniej „ przygodzie” z morzem – statki handlowe, holowniki i platforma wiertnicza, od kilkunastu lat zajmuje się serwisami i produkcją mediów w firmie farmaceutycznej.

Przeszedł większość szczebli kariery pracownika technicznego – od mistrza , przez kierownika działu i oddziału po szefa departamentu. Zajmuje się takimi obszarami produkcji pomocniczej jak: elektrociepłownia , produkcja i dystrybucja chłodu, sprężonych gazów , wody rzecznej głębinowej ,oczyszczalnia ścieków i spalarnia odpadów niebezpiecznych oraz instalacje pomocnicze infrastrukturalne jak HVAC, VAC, PW,HPW, CS oraz CIP związane z produkcją farmaceutyczną. Odpowiedzialny za produkcje mediów , utrzymanie ruchu wyżej wymienionych obszarów oraz serwisy w branżach automatyki, elektroenergetyki i mechanicznej .

Uczestniczył lub kierował wieloma projektami technicznymi związanymi z budową nowych obiektów i instalacji produkcyjnych oraz optymalizacją istniejących.

Od kilku lat zajmuje się projektami organizacyjnymi w zakresie optymalizacji wspomagania realizacji procesów w obszarach infrastruktury oraz outsourcingu w obszarach technicznych .

Bierze udział w zarządzaniu flotą samochodową oraz budowie podejścia grupowego w zarządzeniu flotą samochodową w przedstawicielstwach handlowych i innych firm farmaceutycznych , w tym zagranicznych wchodzących w skład grupy.

Absolwent Wydziału Mechanicznego Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, w ramach uzupełniania wiedzy ukończył studia podyplomowe w zakresie zarządzania i marketingu na Politechnice Gdańskiej oraz w zakresie ochrony środowiska- audyt ekologiczny na Uniwersytecie Gdańskim.

Prywatnie interesuje się turystyką rowerową i żeglarstwem.

***

Dr inż. Tomasz Burnos, Wieloletni praktyk zarządzania technicznego doświadczony w najbardziej rozpoznawalnych firmach przemysłu naftowego, morskiego i spożywczego.

Obecnie pełni rolę Szefa Departamentu Utrzymania Technicznego w dużej firmie z sektora Oil & Gas z siedzibą w Holandii. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zarządzaniu utrzymaniem ruchu i operacjami.

Z BalticBerg związany od 2008 roku. Prowadził wiele projektów ukierunkowanych na doskonalenie procesów utrzymania ruchu i zarządzania operacyjnego. Jest ekspertem w zakresie zarządzania technicznego i operacyjnego.

W praktyce wdrażał i rozwijał metodologię TPM oraz RCM.  Prowadził projekty o różnym zasięgu i rozmiarach w Europie, Australii, Azji i Afryce. Jest ekspertem w zakresie wdrażania i doskonalenia procesów systemów CMMS/EAM (m.in. IBM Maximo, SAP PM, Infor EAM, AMOS). 

Jest fascynatem sportów siłowych i zdrowego odżywiania.

***

Dominik Banaś, Dyrektor działu technicznego w jednej z największych firm produkcyjnych z branży AGD.

Odpowiedzialny za Dział Techniczny dwóch zakładów produkcyjnych w tym utrzymanie maszyn i linii technologicznych o wysokim stopniu automatyzacji i trudnym procesie technologicznym.

Posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów inwestycyjnych o wartości kilkudziesięciu mln EUR jak również w zarządzaniu budynkiem przemysłowo biurowym o powierzchni łącznej około 90 000 m2. Absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Łódzkiej, w ramach rozwoju ukończył Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Zarządzanie Nieruchomościami w Szkole Głównej Handlowej. W 2012 przeszedł z sukcesem certyfikację European Maintenance Management Professional (certyfikacja Balticberg).

Współuczestniczył we wdrażaniu systemów OHSAS/ISO 14001 oraz systemów LEAN w organizacji, min takich narzędzi jak: 5S, SMED, TPM, JIT, Kanban. Odpowiedzialny za projekty poprawy efektywności operacyjnej. W latach 2009-2010 był liderem projektu „Optymalizacja zużycia mediów” we wszystkich fabrykach koncernu w Polsce – zakończony sukcesem.

Wspólnie z centralnym działem IT wdrożył system SAP do działu utrzymania ruchu jako pilotażowy projekt w całym koncernie. W latach 2011-2012 roku uczestniczył w grupie projektowej dedykowanej do budowy nowego zakładu produkcyjnego-produkcja komponentów plastikowych. W chwili obecnej główne cele zawodowe to kontynuacja procesu ciągłego doskonalenia z wykorzystaniem wdrożonych już narzędzi, którego wyniki obrazowane są za pomocą kilkudziesięciu wskaźników mierzących efektywność produkcji oraz działu utrzymania ruchu, oraz wspieranie nowej fabryki w fazie rozruchu.

W życiu prywatnym interesuje się motoryzacją i psychologią.

***


Dariusz Weber, Zarządzał spółkami z branży produkcyjnej i usługowej, piastując stanowiska takie jak Członek Zarządu – Dyrektor Zarządzający, Prezes Zarządu.  

Reorganizował struktury oraz doskonalił procesy w wielu obszarach działalności przedsiębiorstw, m.in. w zakupach, logistyce, utrzymaniu ruchu, produkcji, kontroli jakości. Posiada wiedzę z zakresu takich metodologii, jak: Lean Manufacturing, Six Sigma, TQM. Zbudował nowoczesną strukturę przedsiębiorstwa świadczącego usługi w zakresie utrzymania ruchu i obsługi technicznej. Wdrażał procedury efektywnego utrzymania ruchu przy wykorzystaniu różnych metodologii i strategii, między innymi: RCM (Reliability Centered Maintenance), CBM (Condition Based Maintenance), TPM (Total Productive Maintenance). Posiada doświadczenie w wykorzystywaniu wielu narzędzi, m.in. FMEA, FMECA, 5S, Autonomus Maintenance, KAN BAN, Kaizen. Wdrażał wskaźniki mierzenia efektywności utrzymania ruchu. Kompetencje w zakresie zarządzania technicznego potwierdził uzyskaniem certyfikatu EMMP (European Maintenance Management Professional).

Koordynował wiele projektów i usług o charakterze technicznym realizowanych m.in. w Polsce, Niemczech, Francji. Ekspert w dziedzinie procesów zakupowych, gospodarki materiałowej i logistyki magazynowej. Przyjmował funkcje użytkownika kluczowego w zakresie modułu MM (Materials Management) podczas wdrażania w przedsiębiorstwie produkcyjnym systemu klasy ERP – oprogramowania SAP. Posiada doświadczenie w realizacji rozmaitych projektów logistycznych, związanych m.in. z reorganizacją systemu transportu wewnętrznego w zakładach produkcyjnych, organizacją dostaw surowców dla zakładów w ramach grupy kapitałowej na terenie Polski i Niemiec.

***

urszula
Urszula Bednarek, Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie obroniła pracę dyplomową w Katedrze Prawa Międzynarodowego Publicznego.

Działalność prawniczą rozpoczynała jako radca prawny w znanych firmach regionu łódzkiego, gdzie specjalizowała się w obsłudze przedsiębiorstw handlu wewnętrznego i zagranicznego. Od roku 1997 prowadzi indywidualną kancelarię adwokacką, gdzie od początku istnienia stawiała sobie za cel bycie doradcą i partnerem biznesowym dla podmiotów gospodarczych. Jej klienci to spółki z branży AGD, przemysłu odzieżowego i wytwórczego. W kręgu jej zainteresowań prawnych znajduje się głównie prawo cywilne, prawo handlowe i prawo pracy. W ramach czynności zawodowych reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, negocjuje kontrakty handlowe, opiniuje umowy. Uczestniczyła w wielu szkoleniach zawodowych oraz kursach językowych w kraju i za granicą. Biegle posługuje się językiem angielskim. 

W ramach szkoleń organizowanych przez BalticBerg wykładała zagadnienia z prawa pracy, gdzie prezentowała aspekty praktyczne, omawiała przepisy dotyczące odpowiedzialności pracowników, jak również naświetlała zagadnienia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Przeprowadzała również warsztaty dotyczące odpowiedzialności kontaktowej.

***

Tomasz Mendelski, Doświadczony menedżer i konsultant w zakresie zarządzania operacyjnego, zarządzania zmianą oraz restrukturyzacji w przedsiębiorstwach.

Zarządzał dużymi zespołami pracowników zarówno w firmach o profilu produkcyjnym jak i usługowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w roli członka zespołu zarządzającego w spółkach o profilu technicznym. Z sukcesami samodzielnie kierował projektami w wielu lokalizacjach Europy i Polski. Posiada doświadczenie zawodowe oraz doradcze m.in. z takich firm jak Grupa Azoty, PZL Agusta Westland, Maintpartner, Rompetrol, Tored i innych. Absolwent Politechniki Wrocławskiej.
Posiada doświadczenie w tworzeniu oraz doskonaleniu procesów biznesowych prowadzących do poprawy efektywności i optymalizacji kosztów. Posiada doświadczenie z zakresu planowania modernizacji oraz zarządzania inwestycjami. Posiada szerokie doświadczenie w projektowaniu struktur organizacyjnych. Posiada doświadczenie szkoleniowe, wykładowca na Akademii Zarządzania Technicznego.

***

Wojciech Piwoński

Z wykształcenia inżynier i menedżer. W BalticBerg Consulting zatrudniony na stanowisku Project Support Manager, Consultant. Prowadzi projekty doradcze na rzecz Klientów w zakresie wdrażania prewencyjnego UR, mapowania procesów biznesowych z użyciem języka BPMN oraz analiz RCFA. Posiada doświadczenie w zamawianiu oraz wykonywaniu usług outsourcingowych w działach utrzymaniu ruchu. W ramach realizowanych projektów wykazał umiejętności systemowego rozwiązywania problemów (RCA – Root Cause Analysis, znajomość metodologii CBM (Condition Based Maintenance) oraz praktycznego wykorzystywania narzędzi operacyjnych FMEA, 5S, Ishikawa, Autonomous Maintenance. Prowadzi szkolenia dedykowane i otwarte BalticBerg Institute oraz zajęcia w ramach Akademii Zarządzania Technicznego.

***

Małgorzata Głębocka-Szurko

Praktyk absolutny. Nauczyciel doskonały. Na zarządzaniu zasobami ludzkimi zna się, jak mało kto. Od 20 lat jest kieruje zróżnicowanymi zespołami pracowniczymi, zarówno w spółkach polskich, jak i korporacjach międzynarodowych. Posiada wiedzę oraz doświadczenie w zakresie opracowywania i wdrażania międzynarodowych programów szkoleniowych, międzynarodowego Prawa Pracy, filozofii Lean Management oraz projektów międzykulturowych. Zdobyła je, i zarządzając kilkutysięcznymi zespołami międzynarodowymi i prowadząc międzynarodowe projekty w Chinach, Dani, Holandii, Norwegii, Wietnamie i USA. Uczestniczyła i była odpowiedzialna za zasoby ludzkie w procesach transferu linii produkcyjnych do/z Polski, Holandii, Danii, Chin i Wietnamu. Szczególnie bliskie są jej projekty międzykulturowe. Od lat zakochana w filozofii Lean Manufacturing. Wdrażała systemy motywacyjne Kaizen, szkoląc pracowników produkcyjnych w Polsce i zagranicą. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami typu “Green-field”. Prowadzi warsztaty i wykłady interaktywne na krajowych i międzynarodowych konferencjach, współpracuje z licznymi uczelniami wyższymi. Międzynarodowy trener NLP.

Współpraca